Przejdź do głównej zawartości
Emocje


 Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o emocjach.
Dzieci wymieniały emocje i przedstawiały je za pomocą buźki.
Następnie za pomocą ruchu, gestu i mimiki demonstrowały emocje i rozpoznawały je. 
Do zabawy wykorzystaliśmy też  "zegar emocji".


Rysowanie emocji w programie Paint na zajęciach komputerowych.

 Dzieci zastanawiały się nad tym, w czym pomaga nam strach, złość i smutek, i co mogłoby się stać, jeżeli byśmy ich nie czuli.
Następnie każdy zespół  dopasowywał hasła z rozsypanki zdaniowej do odpowiedniej nazwy emocji. 
 

Pod koniec zajęć dzieci doszły do wniosku,
że wszystkie emocje są potrzebne
i pomagają nam w codziennym życiu.
Np. bez strachu, który skłania nas do ucieczki albo zachowania ostrożności, moglibyśmy się narazić np. na atak groźnego psa.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Podsumowanie programu "Wspólne kroki w Cyberświecie"   W piątek 7 grudnia 2018 roku odbyło się podsumowanie programu profilaktycznego "Wspólne kroki w Cyberświecie".  Miało ono charakter "gry terenowej", w której uczestniczyli zarówno uczniowie jak i ich rodzice.  Uczestnicy podzieleni byli na drużyny. Każda drużyna miała za zadanie odnaleźć kopertę w swoim kolorze, następnie odczytać zadanie i go wykonać.  Za prawidłowe wykonanie zadania drużyna otrzymywała część hasła. Ułożenie całego hasła kończyło wspólną zabawę.   Po wykonaniu wszystkich zadań drużyny zaprezentowały swoje hasło: "Rozważni i odważni na tropach kolejnych odkryć w Cyberświecie" Na zakończenie całego programu profilaktycznego odbył się wspólny poczęstunek. Dzieci otrzymały dyplomy "Cyberzucha" Dziękujemy za umożliwienie wzięcia udziału w realizacji programu profilaktycznego.
Przemoc i agresja. Tematem dzisiejszych zajęć było zjawisko cyberprzemocy. Uczniowie pracowali indywidualnie. Każdy dostał kartkę papieru, folię i pisaki.  Zadaniem uczniów było narysowanie tego co najbardziej lubi. Uczniowie rysowali zabawki, zwierzęta, ulubione krajobrazy,  potrawy, stroje. Następnie wkładali swoje prace w koszulki i oddawali je koledze lub koleżance z ławki.  Osoba, która otrzymała rysunek mogła coś w nim zmienić. Po kilku minutach rysunki wracały do właścicieli. Następnie uczniowie wypowiadali się na temat zmian. - Jak się czuliście po zmianach narysowanych przez kolegę lub koleżankę? ------xxxx----- Niektóre dzieci  były zadowolone ze zmiany, były radosne i chciały zachować rysunek po zmianach. Inne dzieci były smutne i nie podobały im się te rysunki- mówiły, że zostały zniszczone. Dzieci doszły do wniosku, że gdy coś robimy bez pytania z rzeczami, które  nie należą do nas, to ktoś może być z tego niezadowolony....

Witamy!!!

Witamy!!! Jesteśmy uczniami klasy III.  Rozpoczynamy przygodę z programem Wspólne kroki w Cyberświecie. Dzięki temu programowi poznamy bliżej zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i innych mediów elektronicznych. Mamy nadzieję, że  dużo się nauczymy i będziemy się wspaniale bawić na zajęciach.  Poznajemy bezpieczne strony.