Przejdź do głównej zawartości
Emocje


 Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o emocjach.
Dzieci wymieniały emocje i przedstawiały je za pomocą buźki.
Następnie za pomocą ruchu, gestu i mimiki demonstrowały emocje i rozpoznawały je. 
Do zabawy wykorzystaliśmy też  "zegar emocji".


Rysowanie emocji w programie Paint na zajęciach komputerowych.

 Dzieci zastanawiały się nad tym, w czym pomaga nam strach, złość i smutek, i co mogłoby się stać, jeżeli byśmy ich nie czuli.
Następnie każdy zespół  dopasowywał hasła z rozsypanki zdaniowej do odpowiedniej nazwy emocji. 
 

Pod koniec zajęć dzieci doszły do wniosku,
że wszystkie emocje są potrzebne
i pomagają nam w codziennym życiu.
Np. bez strachu, który skłania nas do ucieczki albo zachowania ostrożności, moglibyśmy się narazić np. na atak groźnego psa.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Witamy!!!

Witamy!!! Jesteśmy uczniami klasy III.  Rozpoczynamy przygodę z programem Wspólne kroki w Cyberświecie. Dzięki temu programowi poznamy bliżej zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i innych mediów elektronicznych. Mamy nadzieję, że  dużo się nauczymy i będziemy się wspaniale bawić na zajęciach.  Poznajemy bezpieczne strony.
Rozmowy w Cyberświecie Na dzisiejszych zajęciach uczniowie doskonalili swoje umiejętności z zakresu komunikowania się z innymi poprzez rozmowę. Poznali: -  "język żyrafy = język porozumienia" - "język szakala = język przemocy"  Rozmawiali o skojarzeniach z zapisanymi hasłami i wymienionymi zwierzętami. Omawiali wygląd zwierząt  i wypowiadali sie na temat ich trybu życia. Następnie losowali zadania i przyporządkowywali je do odpowiedniej kategorii.  Potem odbyła się zabawa "w komunikaty". Na zakończenie zabawy uczniowie wypowiadali się, jak się czuli podczas czytania komunikatów. Dzisiejsze zajęcia bardzo się dzieciom podobały.  A szczególnie "język żyrafy". Postanowili, że będą go często używać.
Aktywni, nie tylko w Cyberswiecie. Na dzisiejszych zajęciach dzieci zastanawiały się nad tym, w jaki sposób można spędzać  swój wolny czas.   Klasa podzielona została na 4 zespoły. Każdy zespół otrzymał  rozsypankę obrazkową z różnymi aktywnościami.   Zadaniem dzieci było przyporządkowanie tych aktywności do określonych pór dnia i nocy - "zegar aktywności".     Po zakończeniu zadania uczniowie prezentowali swoją pracę. Udzielali też odpowiedzi na pytania: - Co by sie stało, gdyby ktoś grał na komputerze do późnej nocy? - Co  by sie stało z kimś, kto nie miałby w ogóle czasu na aktywność ruchową? --------------xxxxxx-------------- Odpowiedzi dzieci: 1. Jestesmy zmęczeni. 2. Boli nas głowa i kręgosłup. 3. Możemy  popsuć sobie wzrok. 4.  Nie mamy czasu na naukę. 5. Jesteśmy senni nasz mózg jest zmęczony. 6. Możemy  mieć słabą kondycję. ----------------xxxxxx----------------  Kolejnym punktem było wymyślenie zabawy z dowolnie wybranym pr