Przejdź do głównej zawartości
Przemoc i agresja.
Tematem dzisiejszych zajęć było zjawisko cyberprzemocy.
Uczniowie pracowali indywidualnie.
Każdy dostał kartkę papieru, folię i pisaki. 
Zadaniem uczniów było narysowanie tego co najbardziej lubi.
Uczniowie rysowali zabawki, zwierzęta, ulubione krajobrazy,  potrawy, stroje.
Następnie wkładali swoje prace w koszulki i oddawali je koledze lub koleżance z ławki.
 Osoba, która otrzymała rysunek mogła coś w nim zmienić.
Po kilku minutach rysunki wracały do właścicieli.
Następnie uczniowie wypowiadali się na temat zmian.
- Jak się czuliście po zmianach narysowanych przez kolegę lub koleżankę?
------xxxx-----
Niektóre dzieci  były zadowolone ze zmiany, były radosne i chciały zachować rysunek po zmianach. Inne dzieci były smutne i nie podobały im się te rysunki- mówiły, że zostały zniszczone.
Dzieci doszły do wniosku, że gdy coś robimy bez pytania
z rzeczami, które  nie należą do nas, to ktoś może być z tego niezadowolony. 
Tak się też dzieje w Internecie i wtedy to się nazywa cyberprzemoc.
Niewłaściwy, niegrzeczny, obraźliwy komentarz w Internecie.
--------xxxxxx-------
Następnie uczniowie pracowali w grupach.
Każda grupa dostała emotikon:
strach, złość, smutek, radość.
Dzieci miały po usłyszeniu komunikatu podnieść odpowiedni emotikon.
Po wykonaniu zadania dzieci doszły do wniosku, że zanim coś napiszemy w Internecie lub powiemy to musimy to przemyśleć
i zastanowić się co po przeczytaniu będzie czuła ta osoba.
---------xxxxxx----------
Następnie uczniowie zastanawiali się nad tym, co może zrobić Rysia i Tolek, kiedy przeczytają nieprzyjemne komunikaty 
w Internecie.
Pomysły swoje dzieci zapisały na dużym kartonie.
----------

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Witamy!!!

Witamy!!! Jesteśmy uczniami klasy III.  Rozpoczynamy przygodę z programem Wspólne kroki w Cyberświecie. Dzięki temu programowi poznamy bliżej zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i innych mediów elektronicznych. Mamy nadzieję, że  dużo się nauczymy i będziemy się wspaniale bawić na zajęciach.  Poznajemy bezpieczne strony.
Rozmowy w Cyberświecie Na dzisiejszych zajęciach uczniowie doskonalili swoje umiejętności z zakresu komunikowania się z innymi poprzez rozmowę. Poznali: -  "język żyrafy = język porozumienia" - "język szakala = język przemocy"  Rozmawiali o skojarzeniach z zapisanymi hasłami i wymienionymi zwierzętami. Omawiali wygląd zwierząt  i wypowiadali sie na temat ich trybu życia. Następnie losowali zadania i przyporządkowywali je do odpowiedniej kategorii.  Potem odbyła się zabawa "w komunikaty". Na zakończenie zabawy uczniowie wypowiadali się, jak się czuli podczas czytania komunikatów. Dzisiejsze zajęcia bardzo się dzieciom podobały.  A szczególnie "język żyrafy". Postanowili, że będą go często używać.
Aktywni, nie tylko w Cyberswiecie. Na dzisiejszych zajęciach dzieci zastanawiały się nad tym, w jaki sposób można spędzać  swój wolny czas.   Klasa podzielona została na 4 zespoły. Każdy zespół otrzymał  rozsypankę obrazkową z różnymi aktywnościami.   Zadaniem dzieci było przyporządkowanie tych aktywności do określonych pór dnia i nocy - "zegar aktywności".     Po zakończeniu zadania uczniowie prezentowali swoją pracę. Udzielali też odpowiedzi na pytania: - Co by sie stało, gdyby ktoś grał na komputerze do późnej nocy? - Co  by sie stało z kimś, kto nie miałby w ogóle czasu na aktywność ruchową? --------------xxxxxx-------------- Odpowiedzi dzieci: 1. Jestesmy zmęczeni. 2. Boli nas głowa i kręgosłup. 3. Możemy  popsuć sobie wzrok. 4.  Nie mamy czasu na naukę. 5. Jesteśmy senni nasz mózg jest zmęczony. 6. Możemy  mieć słabą kondycję. ----------------xxxxxx----------------  Kolejnym punktem było wymyślenie zabawy z dowolnie wybranym pr