Przemoc i agresja.
Tematem dzisiejszych zajęć było zjawisko cyberprzemocy.
Uczniowie pracowali indywidualnie.
Każdy dostał kartkę papieru, folię i pisaki.
Każdy dostał kartkę papieru, folię i pisaki.
Zadaniem uczniów było narysowanie tego co najbardziej lubi.
Uczniowie rysowali zabawki, zwierzęta, ulubione krajobrazy, potrawy, stroje.
Następnie wkładali swoje prace w koszulki i oddawali je koledze lub koleżance z ławki.
Osoba, która otrzymała rysunek mogła coś w nim zmienić.
Po kilku minutach rysunki wracały do właścicieli.
Następnie uczniowie wypowiadali się na temat zmian.
- Jak się czuliście po zmianach narysowanych przez kolegę lub koleżankę?
------xxxx-----
Niektóre dzieci były zadowolone ze zmiany, były radosne i chciały zachować rysunek po zmianach. Inne dzieci były smutne i nie podobały im się te rysunki- mówiły, że zostały zniszczone.
Dzieci doszły do wniosku, że gdy coś robimy bez pytania
z rzeczami, które nie należą do nas, to ktoś może być z tego niezadowolony.
z rzeczami, które nie należą do nas, to ktoś może być z tego niezadowolony.
Tak się też dzieje w Internecie i wtedy to się nazywa cyberprzemoc.
Niewłaściwy, niegrzeczny, obraźliwy komentarz w Internecie.
--------xxxxxx-------
Następnie uczniowie pracowali w grupach.
Każda grupa dostała emotikon:
strach, złość, smutek, radość.
Dzieci miały po usłyszeniu komunikatu podnieść odpowiedni emotikon.
Po wykonaniu zadania dzieci doszły do wniosku, że zanim coś napiszemy w Internecie lub powiemy to musimy to przemyśleć
i zastanowić się co po przeczytaniu będzie czuła ta osoba.
i zastanowić się co po przeczytaniu będzie czuła ta osoba.
---------xxxxxx----------
Następnie uczniowie zastanawiali się nad tym, co może zrobić Rysia i Tolek, kiedy przeczytają nieprzyjemne komunikaty
w Internecie.
Pomysły swoje dzieci zapisały na dużym kartonie.
----------
Komentarze
Prześlij komentarz