Przejdź do głównej zawartości
Aktywni, nie tylko w Cyberswiecie.
Na dzisiejszych zajęciach dzieci zastanawiały się nad tym, w jaki sposób można spędzać  swój wolny czas.
  Klasa podzielona została na 4 zespoły.
Każdy zespół otrzymał  rozsypankę obrazkową z różnymi aktywnościami.  
Zadaniem dzieci było przyporządkowanie tych aktywności
do określonych pór dnia i nocy - "zegar aktywności". 

 Po zakończeniu zadania uczniowie prezentowali swoją pracę.
Udzielali też odpowiedzi na pytania:
- Co by sie stało, gdyby ktoś grał na komputerze do późnej nocy?
- Co  by sie stało z kimś, kto nie miałby w ogóle czasu na aktywność ruchową?
--------------xxxxxx--------------
Odpowiedzi dzieci:
1. Jestesmy zmęczeni.
2. Boli nas głowa i kręgosłup.
3. Możemy  popsuć sobie wzrok.
4.  Nie mamy czasu na naukę.
5. Jesteśmy senni nasz mózg jest zmęczony.
6. Możemy  mieć słabą kondycję.
----------------xxxxxx----------------
 Kolejnym punktem było wymyślenie zabawy z dowolnie wybranym przyborem.
 Zabawa w ringo.
Zabawy ze skakanką.
Na zakończenie zajęć odbyła się wspólna zabawa papierową piłką.
Dzieci podczas zajęć były bardzo aktywne.
Myślę, że zajęcia  pozostaną na długo w pamięci dzieci 
i przyniosą  pozytywne efekty,
a pozyskane wiadomości i umiejętności będą miały zastosowanie
w codziennym życiu. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Podsumowanie programu "Wspólne kroki w Cyberświecie"   W piątek 7 grudnia 2018 roku odbyło się podsumowanie programu profilaktycznego "Wspólne kroki w Cyberświecie".  Miało ono charakter "gry terenowej", w której uczestniczyli zarówno uczniowie jak i ich rodzice.  Uczestnicy podzieleni byli na drużyny. Każda drużyna miała za zadanie odnaleźć kopertę w swoim kolorze, następnie odczytać zadanie i go wykonać.  Za prawidłowe wykonanie zadania drużyna otrzymywała część hasła. Ułożenie całego hasła kończyło wspólną zabawę.   Po wykonaniu wszystkich zadań drużyny zaprezentowały swoje hasło: "Rozważni i odważni na tropach kolejnych odkryć w Cyberświecie" Na zakończenie całego programu profilaktycznego odbył się wspólny poczęstunek. Dzieci otrzymały dyplomy "Cyberzucha" Dziękujemy za umożliwienie wzięcia udziału w realizacji programu profilaktycznego.
Przemoc i agresja. Tematem dzisiejszych zajęć było zjawisko cyberprzemocy. Uczniowie pracowali indywidualnie. Każdy dostał kartkę papieru, folię i pisaki.  Zadaniem uczniów było narysowanie tego co najbardziej lubi. Uczniowie rysowali zabawki, zwierzęta, ulubione krajobrazy,  potrawy, stroje. Następnie wkładali swoje prace w koszulki i oddawali je koledze lub koleżance z ławki.  Osoba, która otrzymała rysunek mogła coś w nim zmienić. Po kilku minutach rysunki wracały do właścicieli. Następnie uczniowie wypowiadali się na temat zmian. - Jak się czuliście po zmianach narysowanych przez kolegę lub koleżankę? ------xxxx----- Niektóre dzieci  były zadowolone ze zmiany, były radosne i chciały zachować rysunek po zmianach. Inne dzieci były smutne i nie podobały im się te rysunki- mówiły, że zostały zniszczone. Dzieci doszły do wniosku, że gdy coś robimy bez pytania z rzeczami, które  nie należą do nas, to ktoś może być z tego niezadowolony....