Przejdź do głównej zawartości
Gdy poznajemy kogoś przez Internet?

Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o tym,
 czy można poznać, jak czuje się, co robi, w jakim jest wieku osoba, z którą rozmawiamy przez Internet?
W jaki sposób oni to rozpoznają?
Co to znaczy "być anonimowym"?
Czy można w jakiś sposób pokonać anonimowość w Internecie?


 Była też zabawa z kartonowym pudełkiem, z którego dzieci losowały karteczki, na których  wcześniej zapisały zdanie
do kolegi. 
A potem odgadywały, kto jest autorem tego zapisu.
 Następnie dzieci na dużych kartonach zapisywały swoje propozycje na temat:
Dlaczego należy być ostrożnym poznając kogoś przez Internet?

W jaki sposób Internet może pomagać w poznawaniu ludzi
i w dowiadywaniu się , co się dzieje z ludźmi , których znamy?

Jakie możliwości daje Internet w relacjach z innymi ludźmi?

Praca uczniów:
1. Nie wiemy kto jest po drugiej stronie i z kim rozmawiamy.
2. Nie wiemy co dzieje się z naszymi wiadomościami i zdjęciami, które umieszczamy w Internecie.
3. Nie wiemy czy osoba z którą rozmawiamy , jest tym za kogo się podaje.
4. Nie wiemy czy ta osoba mówi prawdę.
5.  Musimy być ostrożni w zawieraniu znajomości przez Internet.



 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Podsumowanie programu "Wspólne kroki w Cyberświecie"   W piątek 7 grudnia 2018 roku odbyło się podsumowanie programu profilaktycznego "Wspólne kroki w Cyberświecie".  Miało ono charakter "gry terenowej", w której uczestniczyli zarówno uczniowie jak i ich rodzice.  Uczestnicy podzieleni byli na drużyny. Każda drużyna miała za zadanie odnaleźć kopertę w swoim kolorze, następnie odczytać zadanie i go wykonać.  Za prawidłowe wykonanie zadania drużyna otrzymywała część hasła. Ułożenie całego hasła kończyło wspólną zabawę.   Po wykonaniu wszystkich zadań drużyny zaprezentowały swoje hasło: "Rozważni i odważni na tropach kolejnych odkryć w Cyberświecie" Na zakończenie całego programu profilaktycznego odbył się wspólny poczęstunek. Dzieci otrzymały dyplomy "Cyberzucha" Dziękujemy za umożliwienie wzięcia udziału w realizacji programu profilaktycznego.
Aktywni, nie tylko w Cyberswiecie. Na dzisiejszych zajęciach dzieci zastanawiały się nad tym, w jaki sposób można spędzać  swój wolny czas.   Klasa podzielona została na 4 zespoły. Każdy zespół otrzymał  rozsypankę obrazkową z różnymi aktywnościami.   Zadaniem dzieci było przyporządkowanie tych aktywności do określonych pór dnia i nocy - "zegar aktywności".     Po zakończeniu zadania uczniowie prezentowali swoją pracę. Udzielali też odpowiedzi na pytania: - Co by sie stało, gdyby ktoś grał na komputerze do późnej nocy? - Co  by sie stało z kimś, kto nie miałby w ogóle czasu na aktywność ruchową? --------------xxxxxx-------------- Odpowiedzi dzieci: 1. Jestesmy zmęczeni. 2. Boli nas głowa i kręgosłup. 3. Możemy  popsuć sobie wzrok. 4.  Nie mamy czasu na naukę. 5. Jesteśmy senni nasz mózg jest zmęczony. 6. Możemy  mieć słabą kondycję. ----------------xxxxxx----------------  Kolejnym...
Przemoc i agresja. Tematem dzisiejszych zajęć było zjawisko cyberprzemocy. Uczniowie pracowali indywidualnie. Każdy dostał kartkę papieru, folię i pisaki.  Zadaniem uczniów było narysowanie tego co najbardziej lubi. Uczniowie rysowali zabawki, zwierzęta, ulubione krajobrazy,  potrawy, stroje. Następnie wkładali swoje prace w koszulki i oddawali je koledze lub koleżance z ławki.  Osoba, która otrzymała rysunek mogła coś w nim zmienić. Po kilku minutach rysunki wracały do właścicieli. Następnie uczniowie wypowiadali się na temat zmian. - Jak się czuliście po zmianach narysowanych przez kolegę lub koleżankę? ------xxxx----- Niektóre dzieci  były zadowolone ze zmiany, były radosne i chciały zachować rysunek po zmianach. Inne dzieci były smutne i nie podobały im się te rysunki- mówiły, że zostały zniszczone. Dzieci doszły do wniosku, że gdy coś robimy bez pytania z rzeczami, które  nie należą do nas, to ktoś może być z tego niezadowolony....