Przejdź do głównej zawartości
Gdy poznajemy kogoś przez Internet?

Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o tym,
 czy można poznać, jak czuje się, co robi, w jakim jest wieku osoba, z którą rozmawiamy przez Internet?
W jaki sposób oni to rozpoznają?
Co to znaczy "być anonimowym"?
Czy można w jakiś sposób pokonać anonimowość w Internecie?


 Była też zabawa z kartonowym pudełkiem, z którego dzieci losowały karteczki, na których  wcześniej zapisały zdanie
do kolegi. 
A potem odgadywały, kto jest autorem tego zapisu.
 Następnie dzieci na dużych kartonach zapisywały swoje propozycje na temat:
Dlaczego należy być ostrożnym poznając kogoś przez Internet?

W jaki sposób Internet może pomagać w poznawaniu ludzi
i w dowiadywaniu się , co się dzieje z ludźmi , których znamy?

Jakie możliwości daje Internet w relacjach z innymi ludźmi?

Praca uczniów:
1. Nie wiemy kto jest po drugiej stronie i z kim rozmawiamy.
2. Nie wiemy co dzieje się z naszymi wiadomościami i zdjęciami, które umieszczamy w Internecie.
3. Nie wiemy czy osoba z którą rozmawiamy , jest tym za kogo się podaje.
4. Nie wiemy czy ta osoba mówi prawdę.
5.  Musimy być ostrożni w zawieraniu znajomości przez Internet.



 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Witamy!!!

Witamy!!! Jesteśmy uczniami klasy III.  Rozpoczynamy przygodę z programem Wspólne kroki w Cyberświecie. Dzięki temu programowi poznamy bliżej zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i innych mediów elektronicznych. Mamy nadzieję, że  dużo się nauczymy i będziemy się wspaniale bawić na zajęciach.  Poznajemy bezpieczne strony.
Rozmowy w Cyberświecie Na dzisiejszych zajęciach uczniowie doskonalili swoje umiejętności z zakresu komunikowania się z innymi poprzez rozmowę. Poznali: -  "język żyrafy = język porozumienia" - "język szakala = język przemocy"  Rozmawiali o skojarzeniach z zapisanymi hasłami i wymienionymi zwierzętami. Omawiali wygląd zwierząt  i wypowiadali sie na temat ich trybu życia. Następnie losowali zadania i przyporządkowywali je do odpowiedniej kategorii.  Potem odbyła się zabawa "w komunikaty". Na zakończenie zabawy uczniowie wypowiadali się, jak się czuli podczas czytania komunikatów. Dzisiejsze zajęcia bardzo się dzieciom podobały.  A szczególnie "język żyrafy". Postanowili, że będą go często używać.
Aktywni, nie tylko w Cyberswiecie. Na dzisiejszych zajęciach dzieci zastanawiały się nad tym, w jaki sposób można spędzać  swój wolny czas.   Klasa podzielona została na 4 zespoły. Każdy zespół otrzymał  rozsypankę obrazkową z różnymi aktywnościami.   Zadaniem dzieci było przyporządkowanie tych aktywności do określonych pór dnia i nocy - "zegar aktywności".     Po zakończeniu zadania uczniowie prezentowali swoją pracę. Udzielali też odpowiedzi na pytania: - Co by sie stało, gdyby ktoś grał na komputerze do późnej nocy? - Co  by sie stało z kimś, kto nie miałby w ogóle czasu na aktywność ruchową? --------------xxxxxx-------------- Odpowiedzi dzieci: 1. Jestesmy zmęczeni. 2. Boli nas głowa i kręgosłup. 3. Możemy  popsuć sobie wzrok. 4.  Nie mamy czasu na naukę. 5. Jesteśmy senni nasz mózg jest zmęczony. 6. Możemy  mieć słabą kondycję. ----------------xxxxxx----------------  Kolejnym punktem było wymyślenie zabawy z dowolnie wybranym pr